ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Γιατί τα παιδιά απαντούν πάντα “Τίποτα”, όταν οι γονείς τους τα ρωτούν “Τί συνέβη σήμερα στο σχολείο;”

-“Τί κάνατε σήμερα στο σχολείο;”- “Τίποτα!”

pencils-771x442 
 Γιατί τα παιδιά απαντούν πάντα “Τίποτα”, όταν οι γονείς τους τα ρωτούν “Τί συνέβη σήμερα στο σχολείο;”
Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν ισχύει για όλα τα παιδιά. Μερικά είναι πολύ ομιλητικά και αναφέρουν στους γονείς τους κάθε λεπτομέρεια σχετικά με το ποιος έκανε τί και σε ποιον στο σχολείο.
Όμως είναι γεγονός πως τα περισσότερα παιδιά δε λένε τίποτα! Αν το σκεφτεί κανείς λογικά, ύστερα από τόσες ώρες στο σχολείο (8 ώρες για τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων), προσθέτοντας και το χρόνο της μελέτης στο σπίτι, πολλά παιδιά έχουν πια “μπουχτίσει” με το θέμα και δεν θέλουν να αναφερθούν ξανά σ’ αυτό μέχρι το επόμενο πρωί!
Μερικές φορές όμως μπορεί να συμβεί το εξής παράδοξο:
Κάποιοι γονείς να έχουν ήδη λάβει από το παιδί τους την μονολεκτική απάντηση “τίποτα”, ύστερα από την ερώτησή τους ” τί κάνατε σήμερα στο σχολείο;”, και λίγα λεπτά αργότερα να το ακούν να μιλά με ενθουσιασμό και πολλές λεπτομέρειες, σε έναν φίλο του, για κάτι που συνέβη εκείνη την ημέρα στο σχολείο. Κάτι που κι εκείνοι πολύ θα ήθελαν να ακούσουν!
Μερικά παιδιά δεν θέλουν να μιλούν στους γονείς τους για  θέματα που αφορούν το σχολείο, γιατί πιθανόν να νιώθουν ότι οι γονείς τους όταν τα ρωτούν “τί έκαναν” και ” τί έμαθαν”, μ’ αυτό τον τρόπο τα ελέγχουν, τα δοκιμάζουν και τα αξιολογούν.
Εξάλλου όλη την ημέρα στο σχολείο απαντούν σε ερωτήσεις (με τη μορφή μάλιστα διαταγών πολλές φορές…) και ίσως θα προτιμούσαν να μην τους συμβαίνει το ίδιο και στο σπίτι.
Επομένως λοιπόν οι γονείς ίσως θα ήταν καλύτερα να σταματήσουν να επιμένουν κάνοντας την ίδια ερώτηση κάθε μέρα στα παιδιά τους. Ίσως το κλειδί θα ήταν να δώσουν στα παιδιά τη δυνατότητα και το χρόνο, να έρθουν εκείνα να τους μιλήσουν όταν το θέλουν. Να δώσουν στα παιδιά να καταλάβουν ότι το ενδιαφέρον τους για το πώς πέρασαν τη μέρα τους στο σχολείο, είναι ειλικρινές, χωρίς καμιά διάθεση να τα δοκιμάσουν ή να ασκήσουν κριτική εις βάρος τους.
Τώρα αν κάποιοι γονείς δεν είναι και ιδιαίτερα υπομονετικοί σε ζητήματα χρόνου, θα μπορούσαν έστω να τροποποιήσουν κάπως τις ερωτήσεις που απευθύνουν στα παιδιά τους, κάνοντάς τες λίγο πιο συγκεκριμένες, όπως “Για πες μου κάτι που συνέβη σήμερα στο διάλειμμα;” ή ” Ποιο είναι το πιο ανόητο πράγμα που συνέβη σήμερα;”
…και μπορεί να δουλέψει…
…μερικές φορές!

Πηγή:
http://voices.washingtonpost.com/answer-sheet/reading/-the-answer-sheet-likes.html


25 ( απίστευτες ) ερωτήσεις για να μάθετε από τα παιδιά "τι γίνεται" στο σχολείο! Δείτε τις ! 🕔17/09/2014 21:44 ΣΗΜΕΡΑΣΧΟΛΕΙΑΠΑΙΔΙΑΑΔΕΙΕΣ Προέλευση: 👤dimosiosxoleio.com Πηγή "Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;" "Καλά." "Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;" "Καλά." "Πες και κάτι ακόμη βρε παιδάκι μου!" "Ε, τι άλλο να σου πω, καλά." "Μια χαρά." Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος; Αν όχι, είστε από τους "τυχερούς". Πολλά είναι τα παιδιά που με το γυρίζουν σπίτι αναμεταδίδουν με λεπτομέρειες όλη την ημέρα τους. Αν κάτι σας θυμίζει όμως τότε προφανώς τα παιδιά σας είναι στην κατηγορία εκείνων που θεωρούν το σχολείο προσωπική τους υπόθεση και δε μοιράζονται λεπτομέρειες, ή απλά ο τρόπος που πέφτει αυτή η ερώτηση είναι τόσο γενικός και αόριστος που πραγματικά δεν έχουν τι να πουν, ενώ κατά τα άλλα θα ήταν πρόθυμα! Η blogger Liz Evans, εκπαιδευτικός η ίδια, ήρθε αντιμέτωπη αρκετές φορές με τις μονολεκτικές, άδειες απαντήσεις "καλά", "μια χαρά" και άλλες παρόμοιες και αποφάσισε να κάνει μια λίστα πρωτότυπων και απρόσμενων ερωτήσεων που θα δελέαζαν τα παιδιά της να απαντήσουν. Έτσι, εκείνα θα το έβρισκαν διασκεδαστικό, θα της μετέφεραν πληροφορίες χωρίς να εχουν την αίσθηση ότι δίνουν αναφορά κι εκείνη σίγουρα θα γινόταν πιο ευχάριστη απέναντί τους. Συγχρόνως θα μάθαινε και όλα όσα θα ήθελε τόσο για την καθημερινότητά τους όσο όμως και για τον τρόπο που σκέφτονται και πράττουν τα παιδιά της όταν εκείνη δε θα ήταν παρούσα - ποιος ξέρει, ίσως και πολλά παραπάνω! Δείτε τη λίστα! 1. Ποιό ήταν το καλύτερο πράγμα που έγινε στο σχολείο σήμερα; (ποιό ήταν το χειρότερο;) 2. Πες μου κάτι που σήμερα σε έκανε να γελάσεις. 3. Αν μπορούσες να διαλέξεις, με ποιον θα καθόσουν μαζί στην τάξη; (με ποιον δε θα καθόσουν με τίποτα; Γιατί;) 4. Ποιο σημείο (χώρος) του σχολείου είναι το πιο σούπερ; 5. Πες μου μια περίεργη λέξη που άκουσες σήμερα. (Ή κάτι περίεργο που είπε κάποιος) 6. Αν έπαιρνα τηλέφωνο τη δασκάλα σου απόψε, τι θα μου έλεγε για σένα; 7. Με ποιον τρόπο βοήθησες κάποιον σήμερα; 8. Με ποιον τρόπο σε βοήθησε κάποιος σήμερα; 9. Πες μου κάτι καινούργιο που έμαθες σήμερα. 10. Ποια στιγμή ήσουν πιο χαρούμενος σήμερα; 11. Ποια στιγμή βαρέθηκες πιο πολύ σήμερα; 12. Αν εμφανιζόταν ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο στην τάξη σου για να πάρει κάποιον, ποιος θα ήθελες να ήταν αυτός; (Γιατί;) 13. Με ποιον θα ήθελες να παίξεις στο διάλειμμα που δεν έχεις παίξει ποτέ ξανά μαζί του; 14. Πες μου κάτι καλό που έγινε σήμερα! 15. Ποια λέξη είπε πιο πολλές φορές η δασκάλα σου σήμερα; 16. Τι πιστεύεις οτι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε για πιο πολλές ώρες στο σχολείο; 17. Τι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε λιγότερο; Γιατί; 18. Σε ποιον πιστεύεις οτι θα μπορούσες να φερθείς καλύτερα μέσα στην τάξη σου; (ενώ δεν το έχεις κάνει ενδεχομένως) 19. Πού κυρίως παίζεις στα διαλείμματα; 20. Ποιος είναι ο πιο αστείος μέσα στην τάξη σου; Γιατί; 21. Τι σου άρεσε πιο πολύ στο κολατσιό σου; 22. Αν ήσουν εσύ ο δάσκαλος αύριο, τι θα έκανες; 23. Υπάρχει κάποιος στην τάξη που θα χρειαζόταν λίγο χρόνο εκτός ομάδας; 24. Αν μπορούσες να αλλάξεις θέση με κάποιον μέσα στην τάξη, με ποιον θα το διαπραγματευόσουν; Γιατί; 25. Πες μου 3 διαφορετικές στιγμές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσεις το μολύβι σου σήμερα! Όπως είναι φανερό, η λίστα μπορεί να μην τελειώσει ποτέ κι αυτό είναι σίγουρα καλό! Ας προσπαθήσουμε να είμαστε πιο κοντά στα παιδιά μας χωρίς κριτική, χωρίς (φανερό) έλεγχο, χωρίς κυνήγι και απόδοση ευθυνών. Ας γίνουμε λίγο πιο διασκεδαστικοί και ευχάριστοι και μέσα από αυτή μας τη στάση σίγουρα έχουμε μόνο να κερδίσουμε, εμείς, τα παιδιά μας και η σχέση μας με αυτά. Και θα δείτε οτι το παιχνίδι αυτό των ερωτήσεων θα τα εξιτάρει και θα το αποζητούν από μόνα τους! Οι απαντήσεις τους μπορεί να σας ξαφνιάσουν, να σας συγκινήσουν, να σας καταπλήξουν! Έως και να σας σοκάρουν, να είστε έτοιμοι! Φροντίστε να τα κοιτάτε στα μάτια, να μην ασχολείστε παράλληλα με κάτι άλλο και να μη ρίχνετε κλεφτές ματιές στο ρολόι γιατί η προσπάθεια θα καταλήξει σε παταγώδη αποτυχία. Τα παιδιά θέλουν, αποζητούν, έχουν ανάγκη την προσοχή μας. Όπως και οι μεγάλοι άλλωστε, έτσι δεν είναι; Αν δείτε ότι δεν ανταποκρίνονται, μην τα παρατήσετε! Δοκιμάστε πάλι με κάποια πιο ενδιαφέρουσα ερώτηση και προτιμήστε την ώρα λίγο πριν τον ύπνο. Τότε που είναι στιγμές χαλάρωσης, εξομολογήσεων, αγκαλιάς και φιλιών. Προτρέψτε τα να κάνουν το ίδιο, να βρουν αντίστοιχες ερωτήσεις για εσάς. Τα παιδιά, όπως και ο καθένας ίσως, ανοίγονται πιο εύκολα όταν κάνουμε την αρχή εμείς. Αν τους πούμε πως πέρασε η δική μας μέρα, έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να μάθουμε για τη δική τους. Τι λέτε; Θα το δοκιμάσουμε; Και αλήθεια, τι άλλες ερωτήσεις θα προσθέτατε στη λίστα; Επιμέλεια: Όλγα Χατζηχρίστου Πηγή: mikroimegaloi.grΔιαβάστε περισσότερα: 25 ( απίστευτες ) ερωτήσεις για να μάθετε από τα παιδιά "τι γίνεται" στο σχολείο! Δείτε τις !
25 ( απίστευτες ) ερωτήσεις για να μάθετε από τα παιδιά "τι γίνεται" στο σχολείο! Δείτε τις ! 🕔17/09/2014 21:44 ΣΗΜΕΡΑΣΧΟΛΕΙΑΠΑΙΔΙΑΑΔΕΙΕΣ Προέλευση: 👤dimosiosxoleio.com Πηγή "Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;" "Καλά." "Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;" "Καλά." "Πες και κάτι ακόμη βρε παιδάκι μου!" "Ε, τι άλλο να σου πω, καλά." "Μια χαρά." Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος; Αν όχι, είστε από τους "τυχερούς". Πολλά είναι τα παιδιά που με το γυρίζουν σπίτι αναμεταδίδουν με λεπτομέρειες όλη την ημέρα τους. Αν κάτι σας θυμίζει όμως τότε προφανώς τα παιδιά σας είναι στην κατηγορία εκείνων που θεωρούν το σχολείο προσωπική τους υπόθεση και δε μοιράζονται λεπτομέρειες, ή απλά ο τρόπος που πέφτει αυτή η ερώτηση είναι τόσο γενικός και αόριστος που πραγματικά δεν έχουν τι να πουν, ενώ κατά τα άλλα θα ήταν πρόθυμα! Η blogger Liz Evans, εκπαιδευτικός η ίδια, ήρθε αντιμέτωπη αρκετές φορές με τις μονολεκτικές, άδειες απαντήσεις "καλά", "μια χαρά" και άλλες παρόμοιες και αποφάσισε να κάνει μια λίστα πρωτότυπων και απρόσμενων ερωτήσεων που θα δελέαζαν τα παιδιά της να απαντήσουν. Έτσι, εκείνα θα το έβρισκαν διασκεδαστικό, θα της μετέφεραν πληροφορίες χωρίς να εχουν την αίσθηση ότι δίνουν αναφορά κι εκείνη σίγουρα θα γινόταν πιο ευχάριστη απέναντί τους. Συγχρόνως θα μάθαινε και όλα όσα θα ήθελε τόσο για την καθημερινότητά τους όσο όμως και για τον τρόπο που σκέφτονται και πράττουν τα παιδιά της όταν εκείνη δε θα ήταν παρούσα - ποιος ξέρει, ίσως και πολλά παραπάνω! Δείτε τη λίστα! 1. Ποιό ήταν το καλύτερο πράγμα που έγινε στο σχολείο σήμερα; (ποιό ήταν το χειρότερο;) 2. Πες μου κάτι που σήμερα σε έκανε να γελάσεις. 3. Αν μπορούσες να διαλέξεις, με ποιον θα καθόσουν μαζί στην τάξη; (με ποιον δε θα καθόσουν με τίποτα; Γιατί;) 4. Ποιο σημείο (χώρος) του σχολείου είναι το πιο σούπερ; 5. Πες μου μια περίεργη λέξη που άκουσες σήμερα. (Ή κάτι περίεργο που είπε κάποιος) 6. Αν έπαιρνα τηλέφωνο τη δασκάλα σου απόψε, τι θα μου έλεγε για σένα; 7. Με ποιον τρόπο βοήθησες κάποιον σήμερα; 8. Με ποιον τρόπο σε βοήθησε κάποιος σήμερα; 9. Πες μου κάτι καινούργιο που έμαθες σήμερα. 10. Ποια στιγμή ήσουν πιο χαρούμενος σήμερα; 11. Ποια στιγμή βαρέθηκες πιο πολύ σήμερα; 12. Αν εμφανιζόταν ένα εξωγήινο διαστημόπλοιο στην τάξη σου για να πάρει κάποιον, ποιος θα ήθελες να ήταν αυτός; (Γιατί;) 13. Με ποιον θα ήθελες να παίξεις στο διάλειμμα που δεν έχεις παίξει ποτέ ξανά μαζί του; 14. Πες μου κάτι καλό που έγινε σήμερα! 15. Ποια λέξη είπε πιο πολλές φορές η δασκάλα σου σήμερα; 16. Τι πιστεύεις οτι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε για πιο πολλές ώρες στο σχολείο; 17. Τι θα έπρεπε να κάνετε ή να μαθαίνετε λιγότερο; Γιατί; 18. Σε ποιον πιστεύεις οτι θα μπορούσες να φερθείς καλύτερα μέσα στην τάξη σου; (ενώ δεν το έχεις κάνει ενδεχομένως) 19. Πού κυρίως παίζεις στα διαλείμματα; 20. Ποιος είναι ο πιο αστείος μέσα στην τάξη σου; Γιατί; 21. Τι σου άρεσε πιο πολύ στο κολατσιό σου; 22. Αν ήσουν εσύ ο δάσκαλος αύριο, τι θα έκανες; 23. Υπάρχει κάποιος στην τάξη που θα χρειαζόταν λίγο χρόνο εκτός ομάδας; 24. Αν μπορούσες να αλλάξεις θέση με κάποιον μέσα στην τάξη, με ποιον θα το διαπραγματευόσουν; Γιατί; 25. Πες μου 3 διαφορετικές στιγμές που χρειάστηκε να χρησιμοποιήσεις το μολύβι σου σήμερα! Όπως είναι φανερό, η λίστα μπορεί να μην τελειώσει ποτέ κι αυτό είναι σίγουρα καλό! Ας προσπαθήσουμε να είμαστε πιο κοντά στα παιδιά μας χωρίς κριτική, χωρίς (φανερό) έλεγχο, χωρίς κυνήγι και απόδοση ευθυνών. Ας γίνουμε λίγο πιο διασκεδαστικοί και ευχάριστοι και μέσα από αυτή μας τη στάση σίγουρα έχουμε μόνο να κερδίσουμε, εμείς, τα παιδιά μας και η σχέση μας με αυτά. Και θα δείτε οτι το παιχνίδι αυτό των ερωτήσεων θα τα εξιτάρει και θα το αποζητούν από μόνα τους! Οι απαντήσεις τους μπορεί να σας ξαφνιάσουν, να σας συγκινήσουν, να σας καταπλήξουν! Έως και να σας σοκάρουν, να είστε έτοιμοι! Φροντίστε να τα κοιτάτε στα μάτια, να μην ασχολείστε παράλληλα με κάτι άλλο και να μη ρίχνετε κλεφτές ματιές στο ρολόι γιατί η προσπάθεια θα καταλήξει σε παταγώδη αποτυχία. Τα παιδιά θέλουν, αποζητούν, έχουν ανάγκη την προσοχή μας. Όπως και οι μεγάλοι άλλωστε, έτσι δεν είναι; Αν δείτε ότι δεν ανταποκρίνονται, μην τα παρατήσετε! Δοκιμάστε πάλι με κάποια πιο ενδιαφέρουσα ερώτηση και προτιμήστε την ώρα λίγο πριν τον ύπνο. Τότε που είναι στιγμές χαλάρωσης, εξομολογήσεων, αγκαλιάς και φιλιών. Προτρέψτε τα να κάνουν το ίδιο, να βρουν αντίστοιχες ερωτήσεις για εσάς. Τα παιδιά, όπως και ο καθένας ίσως, ανοίγονται πιο εύκολα όταν κάνουμε την αρχή εμείς. Αν τους πούμε πως πέρασε η δική μας μέρα, έχουμε πολύ περισσότερες πιθανότητες να μάθουμε για τη δική τους. Τι λέτε; Θα το δοκιμάσουμε; Και αλήθεια, τι άλλες ερωτήσεις θα προσθέτατε στη λίστα; Επιμέλεια: Όλγα Χατζηχρίστου Πηγή: mikroimegaloi.grΔιαβάστε περισσότερα: 25 ( απίστευτες ) ερωτήσεις για να μάθετε από τα παιδιά "τι γίνεται" στο σχολείο! Δείτε τις !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου