ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛ.ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2012-2013





1. Στο νηπιαγωγείο εγγράφονται νήπια που συμπληρώνουν την νόμιμη ηλικία.
Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για εγγραφή γίνεται από 1 μέχρι 15 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.
Προσκόμιση των δικαιολογητικών γίνεται και μετά  την ημερομηνία αυτή, αν δεν έχει συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός νηπίων κατά τμήμα.
2. Για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο απαιτούνται:
α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια και η οδοντολογική εξέταση.
γ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του /της προϊσταμένου /νης του νηπιαγωγείου από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.
δ. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.
3. Σο νηπιαγωγείο φοιτούν δύο ηλικίες νηπίων.
Η πρώτη ηλικία (νήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών.
Η δεύτερη ηλικία (προνήπια) περιλαμβάνει τα νήπια, τα οποία στις 31 Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών

(Η ηλικία εγγραφής των νηπίων ορίζεται με τις διατάξεις του αρ. 10 παρ. 1 α του Ν. 2327/95, ΦΕΚ 156 Α', που αντικατέστησαν το αρ. 3 παρ. 3 εδ. 1ο του Ν. 1566/85, ως προς το θέμα της ηλικίας που πρέπει να έχουν συμπληρώσει τα εγγραφόμενα στα  νηπιαγωγεία νήπια).
4. Κάθε εγγραφή νηπίου που δεν έχει τη νόμιμη ηλικία θεωρείται άκυρη.
5. Οι αλλοδαποί εγγράφονται στο νηπιαγωγείο προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου. Ζητούνται ακόμη στοιχεία που φανερώνουν την εθνικότητά τους. με υπουργική απόφαση μπορεί να οριστεί διαφορετική διαδικασία για την εγγραφή των παραπάνω νηπίων και να ζητηθούν πρόσθετα δικαιολογητικά ή να καθοριστεί διαφορετικά ο τρόπος εγγραφής Ελληνοπαίδων ομογενών με ξένη υπηκοότητα. Με παρόμοιες αποφάσεις μπορούν να ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τις εγγραφές, όταν για σοβαρούς λόγους Έλληνες ή αλλοδαποί αδυνατούν να καταθέσουν ή καταθέτουν ελλιπή δικαιολογητικά.
6. Τα αδήλωτα νήπια (άρθρο 3 Ν.Δ. 762/70) και όσα δεν είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ή Δημοτολόγια εγγράφονται ύστερα από δήλωση του γονέα ή του κηδεμόνα, με την οποία δηλώνεται η νόμιμη ηλικία.
Στην συνέχεια, με τη συνεργασία του /της προϊσταμένου /νης του νηπιαγωγείου και των γονέων ή κηδεμόνων, γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες για να εγγραφούν στα Μητρώα ή δημοτολόγια του δήμου ή κοινότητας.
7. Νήπια, τα οποία για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους καθώς και λόγους υγείας που πιστοποιούνται με βεβαίωση ιατροπαιδαγωγικής υπηρεσίας ή κρατικού θεραπευτηρίου, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την Α' τάξη του δημοτικού, παραμένουν για μια ακόμη χρονιά στο νηπιαγωγείο, ύστερα από δήλωση του γονέα.
Επανάληψη της φοίτησης στο νηπιαγωγείο για ένα έτος ακόμη γίνεται ακόμη όταν διαπιστώνεται από ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή το σχολικό σύμβουλο προσχολικής ηλικίας ότι το νήπιο παρουσιάζει δυσκολίες για να παρακολουθήσει τα μαθήματα της Α' τάξης του δημοτικού και εφόσον οι γονείς του το επιθυμούν.
8. Οι εγγραφές στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής γίνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για τη φοίτηση στις μονάδες αυτές.
9. Σε περίπτωση που ο αριθμός αιτήσεων εγγραφής νηπίων είναι μεγαλύτερος του αριθμού θέσεων του νηπιαγωγείου και εφόσον οι κτιριακές συνθήκες το επιτρέπουν, είναι δυνατό να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα νηπίων, ανεξάρτητα από την οργανικότητά του νηπιαγωγείου, ύστερα από απόφαση του προϊσταμένου Δ/νσης ή Γραφείου Εκπ/σης, η οποία επικυρώνεται από το αρμόδιο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
10. Καταρχήν γίνονται δεκτά τα νήπια της πρώτης ηλικίας. Όταν ο αριθμός των υποψηφίων δεν επιτρέπει την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων γίνεται κλήρωση. Στις περιπτώσεις που ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις της Α' ηλικίας και παραμένουν  ακόμη κενές θέσεις, αυτές συμπληρώνονται από νήπια Β' ηλικίας κι αν οι αιτήσεις είναι πολλές γίνεται κλήρωση.
11. Η κλήρωση γίνεται την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά τις 15 Ιουνίου, αφού ληφθεί υπόψη η παράγραφος 12 αυτού του άρθρου, ενώπιον επιτροπής που αποτελείται από το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου και δύο εκπροσώπους των παρευρισκόμενων γονέων και κηδεμόνων. Η επιτροπή συντάσσει πρακτικό με τη σειρά κλήρωσης, το οποίο υποβάλλεται στον προϊστάμενο της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης. με βάση τη σειρά κλήρωσης γίνεται η εγγραφή στο νηπιαγωγείο, καθώς και η πλήρωση των κενών θέσεων που τυχόν θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
12. Κατ' εξαίρεση και χωρίς κλήρωση εγγράφονται τα παρακάτω νήπια των δύο ηλικιών:
α) Τα δίδυμα αδέλφια εφόσον έχει κληρωθεί ο ένας από αυτούς.
β) Τα τέκνα πολυτέκνων, αφού ληφθεί υπόψη η παρ. 10 του παρόντος άρθρου.
γ) Τα τέκνα των νηπιαγωγών που διδάσκουν στο νηπιαγωγείο και άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε συστεγαζόμενα με το νηπιαγωγείο
σχολεία.
13. Στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία τα δικαιολογητικά εγγραφής συγκεντρώνονται από τους /τις προϊσταμένους /νες των νηπιαγωγείων η δε κατανομή γίνεται από το διδακτικό προσωπικό, όταν ο αριθμός των νηπίων δεν απαιτεί κλήρωση.
Η κατανομή γίνεται με τρόπο ώστε στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία να εγγράφεται ο ίδιος αριθμός νηπίων Α' και Β' ηλικίας και περίπου ο ίδιος αριθμός από τα δύο φύλα.
Η κλήρωση στα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία γίνεται με τη διαδικασία που καθορίζεται από την παράγραφο 11 αυτού του άρθρου. στην επιτροπή μαζί με τους εκπροσώπους των γονέων συμμετέχουν όλοι οι διδάσκοντες στα νηπιαγωγεία.
14. Σε περίπτωση συνεχούς απουσίας νηπίου πέραν του διμήνου και αφού ο γονέας ή κηδεμόνας δεν ανταποκρίθηκαν στις ειδοποιήσεις της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου, η θέση πληρώνεται από άλλο νήπιο που περιλαμβάνεται στη σχετική κατάσταση.
15. Όταν ένα νήπιο γίνει δεκτό για εγγραφή σε νηπιαγωγείο που λειτουργεί με εναλλασσόμενο ωράριο και τα αδέλφια του είναι μαθητές σχολείου που λειτουργεί πλησίον του νηπιαγωγείου ή συστεγάζεται με αυτό, το νήπιο εγγράφεται σε νηπιαγωγείο ή τμήμα νηπιαγωγείου που έχει το ίδιο ωράριο εργασίας με το παραπάνω σχολείο.
16. εγγραφή νηπίου σε άλλο νηπιαγωγείο (μετεγγραφή) επειδή άλλαξε ο τόπος κατοικίας ή για άλλους ειδικούς λόγους γίνεται ή με την προσκόμιση εκ νέου των δικαιολογητικών της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου ή με βεβαίωση του /της προϊστάμενου /νης του νηπιαγωγείου ότι όλα τα δικαιολογητικά έχουν κατατεθεί και έγινε κανονική εγγραφή. Αν στο νηπιαγωγείο έχουν πληρωθεί οι θέσεις και συγχρόνως δεν έχουν ικανοποιηθεί όλες οι αιτήσεις εγγραφής, το νήπιο που προέρχεται από μετεγγραφή εγγράφεται στο τέλος της κατάστασης αναμονής που αφορά την ηλικία του.
17. Με απόφαση του προϊσταμένου της Δ/νσης ή του Γραφείου Εκπ/σης, μπορεί να γίνει ομαδική μετεγγραφή νηπίων από ένα νηπιαγωγείο σε άλλο κοντινό, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, για λόγους αποσυμφόρησης, όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός νηπίων στο πρώτο και  μικρός στο δεύτερο ή για λόγους αναδιάρθρωσης και ανακατανομής των σχολικών περιφερειών.
Η επιλογή των νηπίων που θα μετεγγραφούν  γίνεται μετά από κλήρωση, την οποία διενεργεί το σχολικό συμβούλιο.
Η κλήρωση γίνεται μόνο στην περίπτωση που το σύνολο του αριθμού των μετεγγραφομένων νηπίων υπολείπεται ή υπερτερεί του αριθμού των αιτήσεων των γονέων που εκουσίως θέλουν να μετακινήσουν τα παιδιά τους. Αν δεν υπάρχει σύλλογος γονέων, την κλήρωση διενεργεί επιτροπή παρόμοια με αυτή που αναφέρεται στην παράγραφο 11 του παρόντος άρθρου.
Η εγγραφή στο νέο νηπιαγωγείο γίνεται με βάση τη βεβαίωση του /της προϊστάμενου /νης του νηπιαγωγείου από το οποίο προέρχονται τα νήπια.
18. Η διαδικασία εγγραφής στα πειραματικά νηπιαγωγεία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και θρησκευμάτων.

  ΑΡΙΘΜΟΣ ΝΗΠΙΩΝ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

(Απόσπασμα από ΦΕΚ 1507/2006)

Αριθμ. Φ.3/898/97657/Γ1
Αριθμός νηπίων ανά Τμήμα στα Νηπιαγωγεία.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ −
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 3 παρ. 5 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
3. Την υπ’ αριθμ. 37930/ΔΙΟΕ 1264/14.10.2005 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών» (ΦΕΚ 1432/Β΄/14.10.2005), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 5733/ΔΙΟΕ 179/9.2.2006 όμοια (Β΄ 204/13.2.2006).
4. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία, όμως, θα προσδιορισθεί στις αποφάσεις σύστασης των αναγκαίων θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, αποφασίζουμε:
Τα Νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια και διθέσια. Μονοθέσια είναι εκείνα στα οποία φοιτούν από επτά (7) έως είκοσι πέντε (25) νήπια και διθέσια εκείνα στα οποία φοιτούν από είκοσι έξι (26) έως πενήντα (50) νήπια.
Ο αριθμός των νηπίων ανά Νηπιαγωγό ορίζεται στα 25 νήπια.
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2006−2007.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2006
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΠΕΤΡΟΣ ΔΟΥΚΑΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ


   

Αρ.Πρωτ.Φ.3/655/9930/Γ1/31-08-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠPΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ A
Πληροφορίες: Κ. Παπαχρήστος, Ρ. Γεωργακόπουλος
Τηλέφωνα : 210 344-3605, 210 344-2243

ΘΕΜΑ : Βασικές κατευθύνσεις και οδηγίες για τη λειτουργία σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-2013

Έναρξη σχολικού έτους 2012-2013

Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, έχοντας διαρκώς ως απώτερο στόχο του την ποιοτική αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη σύγχρονη πραγματικότητα, θέτει στο κέντρο της εκπαιδευτικής του πολιτικής τη σχολική μονάδα, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την καλύτερη οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων κατά τη νέα σχολική χρονιά καθώς και για την πρόσβαση και ομαλή ένταξη όλων των μαθητών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διεργασίας, η οποία θα στηρίζεται στη συλλογική δραστηριότητα και την ενεργό συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, με γνώμονα πάντοτε την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο επίπεδο της καθημερινής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, όπου τόσο οι διοικητικές, όσο και οι διδακτικές- παιδαγωγικές ενέργειες, ως φορείς διαμόρφωσης και άσκησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, θα πρέπει να οριοθετούνται από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις.
Με τη με αριθμ. Φ.12/431/64914/Γ1/11-6-2012 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., με θέμα: «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2012-2013», δόθηκαν οδηγίες στις Περιφερειακές Υπηρεσίες και στις σχολικές μονάδες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη, από κάθε πλευρά, λειτουργία τους.
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2012-2013, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων γίνεται ο καθιερωμένος Αγιασμός, διανέμονται τα σχολικά βιβλία και δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Από την επόμενη μέρα λειτουργίας της σχολικής μονάδας, εφαρμόζεται το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τόσο για το δημοτικό όσο και για το νηπιαγωγείο, το οποίο συντάσσεται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη με αριθμ. Φ.12/431/64914/Γ1/11-6-2012 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., με θέμα: «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2012-2013».
I. Ωρολόγια Προγράμματα
1. Δημοτικά σχολεία
Τα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών σχολείων συντάσσονται με βάση:
α. τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139/2006, τ. Β'), Υ.Α., με θέμα: «Αναμόρφωση Ωρολογίων Προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο». Ισχύει για τα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία συμπεριλαμβανομένου και του ολοήμερου προγράμματος.
β. τη Φ.12.1/545/85812/Γ1/31-8-2005 (ΦΕΚ 1280/2005, τ.Β') Υ.Α. Ισχύει για τα 1/θέσια, 2/θέσια, 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία.
γ. τη Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006,(ΦΕΚ 1139/2006, τ.Β") Υ.Α.. Ισχύει για τα 3/θέσια Δημοτικά Σχολεία.
δ. τη Φ.20/482/95210/Γ1/9-9-2003 (ΦΕΚ 1325/2003, τ.Β') Υπουργική Απόφαση.
Ισχύει για το ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων που θα λειτουργήσουν σύμφωνα με τη Φ.12/530/62626/Γ1/2-6-2011 (ΦΕΚ 1345, τ. Β') Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Τροποποίηση- συμπλήρωση των με αριθμ.Φ.20/482/95210/Γ119-9-2003, (ΦΕΚ 1325,τ.Β') και Φ.121773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139,τ. Β') Υπουργικών Αποφάσεων».
ε. τη με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1/31-5-2010, (804, τ.Β') Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα», όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την παράγραφο Β1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 (ΦΕΚ 1327, τ. Β') Υπουργικής Απόφασης με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.121773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ 1139,τ.Β') και της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1131-5-2010, (ΦΕΚ 804,τ.Β') Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΕΑΕΠ ».
Ισχύουν μόνο για τα 961 ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένου και του ολοήμερου προγράμματος των σχολείων αυτών.
ζ. την παράγραφο Α1 της με αριθμ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-5-2011 (ΦΕΚ 1327, τ. Β') Υπουργικής Απόφασης με θέμα: «Τροποποίηση - συμπλήρωση της με αριθμ. Φ.121773/77094/Γ1/28-7-2006, (ΦΕΚ1139,τ.Β') και της με αριθμ. Φ.12/620/61531/Γ1131-5-2010, (ΦΕΚ 804,τ.Β') Ωρολόγια Προγράμματα Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα- ΕΑΕΠ». Ισχύει μόνο για το ολοήμερο πρόγραμμα.
η. τη με αριθμ. Φ12/530/62626/Γ1/2-6-2011 (ΦΕΚ 1345, τ. Β') Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Τροποποίηση-συμπλήρωση των με αριθμ. Φ20/482/95210/Γ119-9-2003 (ΦΕΚ 1325, τ. Β') και Φ.121773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ 1139, τ.Β') Υπουργικών Αποφάσεων». Ισχύει για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που έχουν οργανικότητα κάτω από 6/θέσια.
θ. τη με αριθμ. Φ.12/20/2045/Γ1/10-1-2010 (ΦΕΚ 56, τ.Β') (σ.σ πρόκεται για το ΦΕΚ 56/2011)Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ωρολόγια Προγράμματα σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας στο πλαίσιο της υλοποίησης των Πράξεων «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-ΑΠ1 », «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-ΑΠ2», «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-ΑΠ3», του ΕΠ Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση του ΕΣΠΑ» και τη με aριθμ. Φ.121805/100859/Γ117-9-2011(ΦΕΚ 2270, τ.Β') Υ.Α. με θέμα «Τροποποίηση- συμπλήρωση της Φ.1212012045/Γ1110-01-2011 (ΦΕΚ 56 τ.Β') Υ.Α. «Ωρολόγια Προγράμματα σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας στο πλαίσιο της υλοποίησης των Πράξεων «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας- ΑΠ1 », «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας- ΑΠ2» και «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-ΑΠ3» του Ε.Π. Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση του ΕΣΠΑ». Ισχύει μόνο για τις 18 σχολικές μονάδες, οι οποίες εντάχθηκαν στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), σύμφωνα με τη με αριθμ. Φ.1. ΤΥ/809/101455/Γ117-9-2011 (ΦΕΚ 2197, τ. Β) Υ.Α..
2. Νηπιαγωγεία
Τα ωρολόγια προγράμματα των Νηπιαγωγείων συντάσσονται με βάση: τη με αριθμ. Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007 (ΦΕΚ 1420/2007 τ. Β) Υπουργική Απόφαση, με θέμα: «Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου και ολοήμερου Νηπιαγωγείου».
ΙΙ. Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας
Για τη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας ισχύουν: η με αριθμ. Φ.12/ 63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ. Β') Υ.Α. καθώς και οι με αριθμ. Φ.52/418/61486/Γ1/31-5-2012, Φ. 52/278/49184/2-5-2012 εγκύκλιοι του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
Οι παραπάνω θα τηρηθούν χωρίς καμία παρέκκλιση και την ευθύνη για την τήρησή τους θα την έχει τόσο ο Δ/ντής Εκπ/σης όσο και ο Δ/ντής του σχολείου.
Για την αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό και στη 2η ξένη γλώσσα λαμβάνεται υπόψη η με αριθμ. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006 (ΦΕΚ 1507/2006, τ. Β') ΚΥΑ.
ΙΙΙ. Διδασκαλία - Πρόγραμμα Σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων στα σχολεία με ΕΑΕΠ
Σύμφωνα με τη με αριθμ. Φ.12/879/88413/Γ1/20-7-2010 (ΦΕΚ 1139/28-7-2010, τ.Β') Υπουργική Απόφαση, με θέμα: «Διδασκαλία- πρόγραμμα σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων που θα εισαχθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ)- επανεξέταση & επικαιροποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και οδηγιών για τα διδακτικά αντικείμενα του ολοήμερου προγράμματος» δίνονται οδηγίες για το Πρόγραμμα Σπουδών των νέων διδακτικών αντικειμένων που θα διδαχθούν στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν με ΕΑΕΠ
IV. Κατ' οίκον εργασίες
Το ζήτημα των κατ οίκον εργασιών διασαφηνίζεται με τις με αριθμ.Φ12/428/85241 /Γ1 /18-8-2003 και Φ.12/342/35602/Γ1 /9-5-2005 Εγκυκλίους του Υπ.ΠΔΒΜΘ με θέμα: «κατ' οίκον εργασίες».
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι κατά τις επισκέψεις στα σχολεία ευθύνης τους, ενημερώνονται και δίνουν τις κατάλληλες οδηγίες στους εκπαιδευτικούς των σχολείων για τις κατ' οίκον εργασίες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρέπει να αποφεύγεται το πλήθος των εργασιών, οι οποίες δε συμβάλλουν στην ποιοτική πρόσληψη της γνώσης, στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και σίγουρα δεν υποβοηθούν τον μαθητή στην οικοδόμηση τόσο των κατώτερων (γνώση, κατανόηση, εφαρμογή) όσο και των ανώτερων (ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση) βαθμίδων της γνωστικής ταξινομίας.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι οι φωτοτυπημένες εργασίες πρέπει να αποφεύγονται δεδομένου ότι αυτές δε συμβάλλουν στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, στην εμβάθυνση και κριτική διερεύνηση των γνωστικών πληροφοριών και κατ' επέκταση στην ανάπτυξη κριτικής- δημιουργικής σκέψης που αποτελεί και το ζητούμενο της διδακτικής διαδικασίας,
V. Αξιολόγηση μαθητών- επανάληψη τάξης στο δημοτικό σχολείο
Για την αξιολόγηση των μαθητών και την επανάληψη τάξης στο δημοτικό σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (ΦΕΚ 3Α) & Π.Δ. 121/1995 (ΦΕΚ 75Α), καθώς και από τη με αριθμ. Φ.7/228/Γ1/1561/15-11-1996 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ, όπως συμπληρώθηκε με τα εδάφια β και γ της παρ. 5 της με αριθμ. Φ.3/716/Γ1/825/27-7-1998 Εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
Για την αξιολόγηση της 2ης ξένης γλώσσας (Γαλλικής & Γερμανικής) στις Ε' & Στ' τάξεις του δημοτικού σχολείου ισχύουν όσα αναφέρονται στη με αριθμ. πρωτ. Φ.52/1588/152164/Γ1/25-11-2008 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση επανάληψης τάξης μαθητή, θα πρέπει να τηρούνται όλα όσα προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία (ενημέρωση του οικείου Σχολικού Συμβούλου, πλήρης και συνεχής ενημέρωση και συνεργασία με τους Γονείς του μαθητή).
VΙ. Επιλογή Σημαιοφόρων
Για την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών ισχύουν όσα προβλέπονται από την παρ. 11 του άρθρου 13, του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161Α) και τις με αριθμ. Γ1/219/13-3-2001 (ΦΕΚ 2778) και Φ.10/84/Γ1/480/21-6-2001 (ΦΕΚ 8638 ) Υπουργικές Αποφάσεις, καθώς και με τη με αριθμ. Φ.10/480/121119/Γ1/29-9-2010 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
VΙΙ. Εκπρόθεσμες εγγραφές- επανάληψη φοίτησης στο νηπιαγωγείο
Με τις παρ. 2 α & 2 β και 13 & 14 του άρθρου 7, του Π.Δ. 201/98, (ΦΕΚ 161 τ. Α') και με την παρ. 7 του άρθρου 7, του Π.Δ. 200/98, (ΦΕΚ 161 τ. Α') ρυθμίζονται θέματα εκπρόθεσμων εγγραφών στα δημοτικά σχολεία, καθώς και η επανάληψη φοίτησης νηπίων στο νηπιαγωγείο.
νιιι. Ισότιμη πρόσβαση στην Εκπαίδευση -σχολική αποτυχία -σχολική διαρροή
Για την ισότιμη πρόσβαση και ένταξη στην εκπαίδευση όλων των μαθητών, καθώς και την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. υλοποιεί πιλοτικά το Πρόγραμμα «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)». Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής των ΖΕΠ με τη με αριθμ. Φ.1ΤΥ/809/101455/Γ1/07-09-2011 (ΦΕΚ 2197, τ. Β') Υ.Α. είναι ενταγμένα 18 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συμπληρωματικά, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. συνεργάζεται με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας για την υλοποίηση παρεμβάσεων με στόχο την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών Ρομά, αλλοδαπών, παλιννοστούντων και μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη.
Όλα τα παραπάνω Έργα χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ».
Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση και λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ και Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων ΖΕΠ, ενώ τα Πανεπιστήμια καλούνται να εφαρμόσουν τις ενισχυτικές παρεμβάσεις για την υποστήριξη της λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής.
ΙX. Εγγραφή και φοίτηση Ρομά
Για την εγγραφή και φοίτηση των Ρομά μαθητών ισχύουν η με αριθμ. Φ.4/155/Γ1/1237/11-9-96, (ΦΕΚ 893, τ. Β') Υπουργική Απόφαση και οι με αρ.πρωτ.116184/Γ1/10-9-2008 και Φ.3/960/102679/Γ1/20-8-2010 Εγκύκλιοι του Υπ.ΠΔΒΜΘ.
IX. Εμβολιασμός μαθητών
Σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό των μαθητών ισχύει η με αριθμ.Φ.6/451/115136/Γ1/16-9-2010 Εγκύκλιος του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
Χ. Εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών
Σύμφωνα με τις με aριθμ. Φ.7/488/123316/Γ1/4-10-2010 και Φ.7/549/97335/28-8-2012 Εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., για την εισοδηματική ενίσχυση οικογενειών με τέκνα υποχρεωτικής εκπαίδευσης και χαμηλά εισοδήματα, ισχύουν όσα αναφέρονται στο άρθρο 27 του Ν. 3016/17-5-2002 (ΦΕΚ 110, τ. Α'), στην παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν. 3879/21-9-2010 (ΦΕΚ 163, τ. Α') με την οποία αντικαθίσταται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 27 του Ν. 3016/17-5-2002 (ΦΕΚ 110, τ.Α') καθώς και στη με aριθμ. 2/46354/0026 (ΦΕΚ 2204/2012, τ. Β') Υ.Α.άρθρου 27 του Ν. 3016/17-5-2002 (ΦΕΚ 110, τ. Α').
ΧΙ. Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου
Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες απαιτείται η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε μαθητές, εντός του σχολικού ωραρίου, ισχύουν όσα αναφέρονται στη με αριθμ.Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
XΙΙΙ. Μεταφορά σχολικής τσάντας μαθητών
Για το θέμα της μεταφοράς της σχολικής τσάντας των μαθητών του δημοτικού σχολείου, ισχύουν τα αναφερόμενα στη με αριθμ. Φ.7/531/129567/Γ1/15-10-2010 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
XΙV. Δικαιολογητικά εγγραφής στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου
Σε ότι αφορά στα δικαιολογητικά εγγραφής στο Νηπιαγωγείο ισχύουν όσα αναφέρονται στις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 200/1998 (ΦΕΚ 161, τ. Α').
Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 201/1998 (ΦΕΚ 161, τ.Α'), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 27 του Ν.3687/2008 (ΦΕΚ 159, τ.Α').
Για την εγγραφή των μαθητών στο Νηπιαγωγείο και στην Α' τάξη του δημοτικού σχολείου, ισχύουν επίσης, η με αριθμ. Φ.7/229/53868/Γ1 /10-5-2011, η με αριθμ. Φ.6/261 /44789/Γ1/23-4-2012 και η με αριθμ. Φ.6/320/58038/Γ1/23-5-2012 Εγκύκλιοι του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
XV. Καθορισμός τύπου βεβαίωσης παρακολούθησης νηπίου
Σχετικά με τον τύπο της βεβαίωσης παρακολούθησης νηπίου για τα νήπια υποχρεωτικής φοίτησης, ισχύει η με aριθμ. Φ.6/278/56068/Γ1/17 -5-2011 (ΦΕΚ 1266/2011, τ. Β') Υπουργική Απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
XVΙ. Διόρθωση προσωπικών στοιχείων μαθητών στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου
Τα προσωπικά στοιχεία των μαθητών διορθώνονται στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου σύμφωνα με τη με aριθμ. Φ.6/277/56425/Γ1/17-5-2011 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
XVIΙ. Πιστοποιητικά γέννησης μαθητών
Σε ό,τι αφορά τα πιστοποιητικά γέννησης των μαθητών ισχύει η με αριθμ. Φ.6/350/67503/Γ1/16-6-2011 Εγκύκλιος του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
XVIIΙ. Διδακτικές επισκέψεις- Εκδρομές
Στις παρ. 3, του άρθρου 13, του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α') αναφέρονται οι προϋποθέσεις και οι όροι για την πραγματοποίηση εκδρομών και διδακτικών επισκέψεων στα δημοτικά σχολεία.
Με την παρ. 3, του άρθρου 11 του Π.Δ. 200/98, (ΦΕΚ 161 τ. Α') ρυθμίζονται οι διδακτικές επισκέψεις στα νηπιαγωγεία.
Για τις μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών με διανυκτέρευση στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, ισχύουν όσα προβλέπονται από την με αριθμ. 107632/Γ7/2-10-2003 (ΦΕΚ 14778 ) Υπουργική Απόφαση, καθώς και από τις με αρ.πρωτ.126807/14-11-2003, 4115/Γ7/23-1-2004 & 17485/Γ7/17 -2-2004 Εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α...
Για τις επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων που πραγματοποιούν τα δημοτικά σχολεία, ισχύουν όσα αναφέρονται στη με αριθμ. 36590/Γ2/30-3-2010 (ΦΕΚ 428, τ.Β') Υπουργική Απόφαση καθώς και στη με αριθμ. Φ.12/245/56263/Γ1/17-5-2010 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
XVIII. Ασφάλεια μαθητών
Στο πλαίσιο της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και με σκοπό να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, στη με αριθμ, 2368/Γ2/9-1-2007 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.., αναφέρονται τα εξής:
Οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
XIX. Άσκηση παιδαγωγικού ελέγχου
Η παρ. 8, του άρθρου 13, του Π.Δ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α') αναφέρεται σε θέματα άσκησης παιδαγωγικού ελέγχου στους μαθητές του δημοτικού σχολείου
Επισημαίνεται ρητά ότι οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
ΧΧ. Απουσίες μαθητών
Η φοίτηση των μαθητών καταγράφεται σε καθημερινή βάση από τον εκπαιδευτικό της τάξης, (ΠΔ 201/98, άρθρο 11, παρ. 2, εδαφ. α) στο πλαίσιο της επικοινωνίας σχολείου οικογένειας.
Σε περίπτωση αδικαιολόγητων απουσιών μαθητών, ακολουθούνται όσα προβλέπονται στο ΠΔ 201/98, (άρθρο 11, παρ. 2, εδαφ. α και β).
XXI. Χρήση κινητών τηλεφώνων
Για τη χρήση κινητών τηλεφώνων μέσα στο χώρο του σχολείου ισχύει η με αριθμ. 132328/Γ2/7-12-2006 Απόφαση του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
XXII. Απώλεια τίτλων σπουδών
Για την έκδοση αποδεικτικών απολύσεως ή πιστοποιητικών σπουδών, εξαιτίας της απώλειας αντίστοιχων «τίτλων» σπουδών ισχύει η με αριθμ. 116153/Γ2/17 -10-2007 Εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
XXIII. Ενημέρωση μαθητών για το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων, κ.α
Το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων καθώς και κάθε εκπαιδευτικού υλικού, έντυπου και ηλεκτρονικού, το οποίο προέρχεται από διάφορους οργανισμούς, οργανώσεις, φορείς ή ιδιώτες, δεν ανακοινώνεται στους μαθητές χωρίς τη σχετική έγκριση από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπ. ΠΔΒΜΘ, σύμφωνα με τη με αριθμ, 144456/Γ2/20-12-2005 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
XXIV. Άδειες εισόδου στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία
Διεξαγωγή ερευνών, προγραμμάτων, δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, καθώς και πρακτικών ασκήσεων φοιτητών και σπουδαστών, πραγματοποιούνται στις σχολικές μονάδες μόνο μετά από την έγκριση των αρμόδιων Δ/νσεων του Υπ. ΠΔΒΜΘ, σύμφωνα με τη με αριθμ. 49181/Γ2/18-5-2005 Εγκύκλιο του Υπ. ΠΔΒΜΘ.
Για την εύρυθμη διεξαγωγή όλων των παραπάνω, δίνεται η σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Συμβούλων, των Δ/ντών Εκπαίδευσης, του Δ/ντή του σχολείου, του Συλλόγου διδασκόντων και όπου απαιτείται και σύμφωνη γνώμη των γονέων των μαθητών και νηπίων.
Στις περιπτώσεις διεξαγωγής των πρακτικών ασκήσεων φοιτητών, οι εκπαιδευτικοί κάθε τάξης παρευρίσκονται υποχρεωτικά μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και είναι υπεύθυνοι για όλη την εκπαιδευτική διαδικασία και την ασφάλεια των μαθητών.
Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δε δίνονται στοιχεία των μαθητών σε πρόσωπο ή φορέα. Υπεύθυνος στην περίπτωση αυτή καθίσταται ο Δ/ντής του Σχολείου.
Για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών, κ.λ.π. στα σχολεία, στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού, ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4, του άρθρου 13 του ΠΔ 201/98.
Η πρακτική άσκηση των φοιτητών Π.Τ.Δ.Ε και Τ.Ε.Α.Π.Η πραγματοποιείται σε σχολεία που είναι ορισμένα με Υπουργικές Αποφάσεις.
Στην περίπτωση αιτημάτων για ορισμό επιπλέον σχολείων, το αντίστοιχο Τμήμα του Πανεπιστημίου υποβάλλει το αίτημά του στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπ. ΠΔΒΜΘ προκειμένου να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση.
Αιτήματα τα οποία προέρχονται από εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης σχετικά με την πραγματοποίηση ρεπορτάζ, ταινιών κλπ σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποβάλλονται στην Δ/νση Σπουδών Π. Ε του Υπ.ΠΔΒΜΘ.
Στην περίπτωση που χορηγείται από το Υπ. ΠΔΒΜΘ η σχετική άδεια, η όλη διαδικασία της καταγραφής από τα Μ.Μ.Ε οριοθετείται από τους κανόνες δεοντολογίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
XXV. Ημερολόγιο σχολικής ζωής
Από τους Δ/ντές και Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων τηρείται το ημερολόγιο σχολικής ζωής, όπως ορίζεται από το άρθρο 6 του ΠΔ 201/98, και το άρθρο 6 του ΠΔ 200/98.
XXVI. Πρωινή Προσευχή -ανάρτηση σημαίας
Σύμφωνα με το ΠΔ 201/98 (ΦΕΚ 161 τ. Α')- άρθρο 13, παρ. 5, εδάφ. α και β και παρ.10, εδαφ. δ, σας επισημαίνουμε ότι:
Α. Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών η προσευχή πραγματοποιείται στην αίθουσα κάθε τάξης. Οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν υποχρεωτικά στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό και επιβλέπουν τα τμήματά τους. Οι ετερόδοξοι μαθητές παρευρίσκονται με το τμήμα που ανήκουν στο χώρο της συγκέντρωσης χωρίς να συμμετέχουν στην προσευχή, τηρώντας απόλυτη ησυχία, σεβόμενοι τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους που προσεύχονται.
Β. Επίσημη ανάρτηση της σημαίας γίνεται :
α. Την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα (από το σχολείο της πρωινής βάρδιας)
β. Τις εθνικές επετείους και τις τοπικές εθνικές εορτές
γ. Όταν κρίνεται απαραίτητο από το Σύλλογο Διδασκόντων ή ορίζεται από τις αρμόδιες αρχές.
XXVII. Επιτήρηση μαθητών
α. Δημοτικό σχολείο
Για τα θέματα της επιτήρησης των μαθητών τηρούνται χωρίς καμία παρέκκλιση όσα αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 του Π.Δ 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α'), στην παράγραφο 18 του άρθρου 36 της με αριθμ.Φ.353.1/324/1 05657/Δ1/8-1 0-2002, (ΦΕΚ 1340, τ. Β') Υπουργικής Απόφασης, στη με aριθμ. Φ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006,(ΦΕΚ1139,τ.Β') Υπουργική Απόφαση και στη με αριθμ. Φ.350/12/59201/Δ1/7-5-2008 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α...
Ο αριθμός των εφημερευόντων εκπαιδευτικών καθορίζεται σε σχέση με το χώρο επιτήρησης με πρόταση του Δ!ντή και απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Αντίγραφο του πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων με τα ονόματα των εφημερευόντων, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους αναρτάται στο γραφείο του Δ/ντή και των εκπαιδευτικών.
Για την επιτήρηση των μαθητών μέσα στην τάξη ευθύνεται ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα, (ΠΔ 201/98, άρθρο 13, παρ.2, εδαφ.θ).
β. Νηπιαγωγείο
Για την επιτήρηση των νηπίων ισχύουν όσα αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 11 του Π.Δ 200/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α'), καθώς και στο άρθρο 39 της με αριθμ.Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, (ΦΕΚ 1340, τ.Β') Υπουργικής Απόφασης.
XXVIII. Συνεδριάσεις Συλλόγου διδασκόντων- παιδαγωγικές συναντήσεις- έλεγχος προόδου - συνεργασία με τους γονείς
Δημοτικό σχολείο
Ισχύουν όσα αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 11 και στην παρ. 1 του άρθρου 13 του Π.Δ. 201/98 (ΦΕΚ 161, τ. Α'), καθώς και στα άρθρα 37,38 και 39 της Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β') Υπουργικής Απόφασης.
Νηπιαγωγείο
Ισχύουν όσα αναφέρονται στο άρθρο 9 και στην παρ. 1 του άρθρου 11 του Π.Δ. 200/98 (161, τ. Α'), καθώς και στα άρθρα 37,38 και 39 της Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (ΦΕΚ 1340, τ. Β') Υπουργικής Απόφασης.
XXIX. Εφαρμογή ωραρίου σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικού
Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, εφαρμόζεται το άρθρο 36, παρ. 25 της Φ.353.1./324/105657/Δ1/8-10-02, (ΦΕΚ 1340 τ. Β) Υπουργικής Απόφασης, το άρθρο 29, παρ. 8 της ιδίας Υπουργικής Απόφασης, καθώς και το άρθρο 13, παρ. 8, του Νόμου 1566/85.
Το ωράριο αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο δε διαφοροποιείται από το προβλεπόμενο, όπως αυτό ορίζεται στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, σε περίπτωση έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού οποιασδήποτε ειδικότητας.
Σε κάθε περίπτωση να καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να αποφεύγεται η διάσπαση τμήματος σε άλλες τάξεις, όταν ο εκπαιδευτικός του τμήματος αυτού απουσιάζει.
Τονίζεται ότι οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να λαμβάνουν τα προσφορότερα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού.
ΧΧΧ. Ενισχυτική διδασκαλία-Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας
Σκοπός των Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η στήριξη των μαθητών, ιδιαίτερα των μικρών τάξεων, που παρουσιάζουν ελλείψεις και που δεν έχουν κατακτήσει ικανοποιητικά τους μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού.
Για την οργάνωση και λειτουργία των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, θα σας αποσταλεί σχετική εγκύκλιος από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
XXXI. Μεταφορά μαθητών
Για τη μεταφορά μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει η με αριθμ. 35415/28-7-2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1701, τ. Β').
XXXII. Σχολικά διδακτήρια
Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων κρίνεται σκόπιμο πριν από την έναρξη του διδακτικού έτους να έχουν ρυθμίσει οι σχολικές μονάδες, θέματα που αφορούν στην κτηριακή τους υποδομή και τον υλικοτεχνικό τους εξοπλισμό σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
XXXIII. Συνεργασία Στελεχών Επιμορφωτικές συναντήσεις- Εκθέσεις απολογισμού
Αυτονόητη είναι η συνεργασία μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Οι Περιφερειακοί Δ/ντές Π.Ε. & Δ.Ε. εκπ/σης δίνουν τις βασικές κατευθύνσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Περιφέρειάς τους. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη η πραγματοποίηση συναντήσεων μεταξύ των Σχολικών Συμβούλων και των Δ/ντών Εκπ/σης για το σχεδιασμό και την οργάνωση των επιμέρους θεμάτων των σχολικών μονάδων.
Στη συνέχεια, τα παραπάνω στελέχη της εκπαίδευσης πραγματοποιούν συναντήσεις με τους Δ/ντές των σχολείων, με τους οποίους συνεργάζονται στο πλαίσιο της παροχής ενημέρωσης, οδηγιών και κατευθύνσεων. Οι συναντήσεις αυτές επαναλαμβάνονται κατά τακτά χρονικά διαστήματα, καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Σύμφωνα με την παρ. 3 των άρθρων 14 του ΠΔ 201/98 και 12 του ΠΔ 200/98, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, κατά το χρονικό διάστημα από 2 έως 9 Σεπτεμβρίου, διοργανώνουν και πραγματοποιούν συσκέψεις και σεμινάρια με τους εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς τους με σκοπό την παροχή ενημέρωσης, την επικαιροποίηση και αναβάθμιση της παιδαγωγικής και διδακτικής πράξης. Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών, στις επιμορφωτικές αυτές συναντήσεις, είναι υποχρεωτική. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι διοργανώνουν ειδικά επιμορφωτικά σεμινάρια για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, στην αρχή κάθε σχολικού έτους με απώτερο στόχο τη διευκόλυνση του έργου τους που μόλις ξεκινά.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οφείλουν να επισκέπτονται τακτικά και καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους τα σχολεία ευθύνης τους, τόσο του πρωινού όσο και του ολοήμερου προγράμματος, ώστε να παρακολουθούν τον αρχικό προγραμματισμό, να ενημερώνονται για το εκπαιδευτικό έργο, να παρεμβαίνουν διαμορφωτικά κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, να συζητούν με τους εκπαιδευτικούς τις αναγκαίες αναπροσαρμογές και να δίνουν τις απαραίτητες οδηγίες και κατευθύνσεις.
Οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης συντάσσουν συνολικό έκθεση του εκπαιδευτικού έργου τος Περιφέρειάς τους, στο τέλος κάθε διδακτικού έτους και τον υποβάλλουν στον Δ/νσn Σπουδών Π.Ε. του Υπ. ΠΔΒΜΘ, προκειμένου το Υπουργείο να έχει σαφή εικόνα λειτουργίας των Σχολείων τος χώρας και να προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τον αντιμετώπιση κάθε προβλήματος.
XXXIV. Αντιμετώπιση επιμέρους θεμάτων
Κάθε θέμα που προκύπτει, του οποίου ο τρόπος αντιμετώπισης δεν προβλέπεται από τις Εγκυκλίους, ή από τις διατάξεις των Νόμων, των Π.Δ, των Υπουργικών Αποφάσεων, κλπ, θα επιλύεται σε επίπεδο συνεργασίας με τα αρμόδια Περιφερειακά Στελέχη της Εκπαίδευσης και όχι με απευθείας επικοινωνία με το Υπ. ΠΔΒΜΘ, οι Υπηρεσίες του οποίου δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας.
Παρακαλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί να λάβουν γνώση της παρούσας ενυπόγραφα.
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ



ΑΠΟ http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia-sxoleivn/nipiagogio/704-leitoyrgia-scholeiwn-eggrafes-nhpiwn-nhpiagwgei.html


Λειτουργίας Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Ολοήμερα Δημοτικά Ολοήμερα Νηπιαγωγεία) για το Σχολικό Έτος 2012-2013



Διαβάστε τι θα ισχύει για τα Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπαιγωγεία σύμφωνα με το Υπουργείο.

Θέμα: «Προγραμματισμός Λειτουργίας Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Ολοήμερα Δημοτικά – Ολοήμερα Νηπιαγωγεία) για το Σχολικό Έτος 2012-2013».
Για τον Προγραμματισμό Λειτουργίας των Ολοήμερων Σχολικών Μονάδων (Δημοτικών-Νηπιαγωγείων), οι Σχολικές Μονάδες και οι Δ/νσεις Π.Ε. θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την ισχύουσα Νομοθεσία (Προεδρικά Διατάγματα, Υπουργικές Αποφάσεις, Εγκυκλίους και λοιπές διατάξεις του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.) και ειδικότερα τις υπ’ αριθμ. Φ12/520/61575/Γ1/ 30.05.2011 (ΦΕΚ 1327/16.6.2011 τ.Β’) και Φ12/530/62626/Γ1/2.6.2011 (ΦΕΚ 1345/16.6.2011 τ.Β’) Υπουργικές Αποφάσεις. Για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος το σχολικό έτος 2012-2013, τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και οι Δ/νσεις Π.Ε. θα πρέπει να τηρήσουν τις παρακάτω διαδικασίες:

1. Έως τις 14-6-2012 να πραγματοποιηθούν οι ενημερωτικές συναντήσεις των Διευθυντών των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Προϊσταμένων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.

1.1 Για τη λειτουργία των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων θα ισχύσουν τα ακόλουθα:

- Στα 6/θ και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, ο ελάχιστος αριθμός εγγεγραμμένων- φοιτούντων για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

- Στα 6/θέσια και κάτω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, εφόσον συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός των δεκαπέντε (15) εγγεγραμμένων – φοιτούντων στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, να δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας του, με την προϋπόθεση ότι ο συνολικός αριθμός φοιτούντων στη σχολική μονάδα είναι τουλάχιστον εξήντα (60) μαθητές.

- Προκειμένου οι μαθητές να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, προϋπόθεση είναι οι γονείς να προσκομίσουν βεβαίωση για την εργασιακή τους κατάσταση (εργασίας ή ανεργίας).

- Το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης των μαθητών, εφόσον το επιλέξουν.

- Η αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία θα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί κατά την εγγραφή των μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους.

- Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος θα συγκροτούνται με βάση τις υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων, λαμβάνοντας υπόψη τη δηλωθείσα ώρα αποχώρησης.

- Ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης (07:00-08:00) σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία είναι πέντε (5) μαθητές.

Στις συναντήσεις μπορεί να καλείται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.
1.2 Για τη λειτουργία των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων θα ισχύσουν τα ακόλουθα:

- Για την εγγραφή των νηπίων / προνηπίων στο Ολοήμερο Τμήμα δεν απαιτείται βεβαίωση εργασιακής κατάστασης γονέων – κηδεμόνων.

- Ο ελάχιστος αριθμός εγγεγραμμένων – φοιτούντων για τη λειτουργία Ολοήμερου Τμήματος είναι επτά (7) νήπια/προνήπια .

- Ο ελάχιστος αριθμός που απαιτείται για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης είναι πέντε (5) νήπια πρώτης ηλικίας.

- Στα συστεγαζόμενα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, εφόσον ο αριθμός των εγγεγραμμένων νηπίων – προνηπίων για φοίτηση σε Ολοήμερο Τμήμα είναι μικρότερος των επτά (7), συγκροτούνται κοινά τμήματα.

- Το Ωράριο Λειτουργίας του Ολοήμερου Τμήματος και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης των μαθητών, εφόσον το επιλέξουν.

Στις συναντήσεις μπορεί να καλείται ο αρμόδιος Σχολικός Σύμβουλος, ο οποίος θα συνεισφέρει στην ενημέρωση των γονέων και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.

2. Έως τις 21-6-2012 να έχουν κατατεθεί στις σχολικές μονάδες:

- Το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ (1)», από όσους γονείς επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

- Το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ (2)», από όσους γονείς επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Τμήμα.

- Με ευθύνη των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων και των Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να δίνονται στους γονείς τα έντυπα «ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ» (1) ή (2) που επισυνάπτονται. Επίσης το έντυπο «ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ», καθώς και οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής αίτησης για εγγραφή μαθητή σε Ολοήμερο Τμήμα, θα πρέπει να είναι αναρτημένα σε εμφανές σημείο για την ενημέρωση των γονέων.

- Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων, καθώς και οι Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα κατά το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013, να συμπληρώσουν και να υποβάλουν, έως τις 29-6-2012, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τα ακόλουθα:
Τους πίνακες Δ1, Δ2, Δ3, Δ4, Δ5 (Δημοτικά Σχολεία)
Τους πίνακες Ν1, Ν2, Ν3, Ν4, Ν5 (Νηπιαγωγεία)

Ονομαστική κατάσταση των μαθητών ανά τάξη, που έχουν εγγραφεί για φοίτηση στα Ολοήμερα Τμήματα, με τη διεύθυνση κατοικίας και το τηλέφωνό τους.
3. Το αργότερο έως τις 8-7-2012 οι Διευθύνσεις Π.Ε., ύστερα από έλεγχο και επεξεργασία των πινάκων θα υποβάλουν, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.:

3.1. Τους πίνακες Δ2 και Ν2 με τα στοιχεία των σχολικών μονάδων της Δ/νσης που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013. Στους πίνακες αναφέρονται και τα συγκεντρωτικά ανά Δ/νση Π.Ε. στοιχεία.

3.2. Τους πίνακες Δ3 και Ν3, που αναφέρονται στις προτάσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. για τον Ορισμό Νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και Νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
3.3. Τους πίνακες Δ4 και Ν4, που αναφέρονται στις προτάσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. για τον Ορισμό Νέων Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων Ειδικής Αγωγής και Νέων Ολοήμερων Νηπιαγωγείων Ειδικής Αγωγής.

3.4. Τους πίνακες Δ5 και Ν5, με τα συγκεντρωτικά στοιχεία όλων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα κατά το προσεχές Σχολικό Έτος 2012-2013, ανά Δ/νση Π.Ε.
5. Όλοι οι πίνακες κοινοποιούνται και στους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε.

6. Οι Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε. & Δ.Ε. καθώς και οι Διευθύνσεις Π.Ε., κατά την υποβολή των αιτημάτων τους για αναπληρωτές, να λάβουν υπόψη και τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 που θα εργαστούν στο Ολοήμερο ανήκουν στο σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου.
Σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης, μετά τις 21 Ιουνίου 2012, για εγγραφή μαθητή σε ολοήμερο τμήμα, αυτή πραγματοποιείται κατόπιν γραπτής έγκρισης του οικείου Διευθυντή Π.Ε. και μόνο για λόγους που κρίνονται ιδιαίτερα σοβαροί.

Παρακαλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να επιτευχθεί ο έγκυρος και έγκαιρος προγραμματισμός των Ολοήμερων Σχολείων και να τηρήσουν αυστηρά το προαναφερθέν χρονοδιάγραμμα.

Να ενημερωθούν ενυπόγραφα όλοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη σχολική μονάδα.

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου